Nini och de magiska världen

Hej den här sagan har jag hittat på själv.Den handlar om en pojke som heter Nini och
vi får följa hans spännande äventyr nu börjar min sag

Nini var ute i sin pappas trädgård när han plötsligt fick syn på ett ett troll trampande förbi trädgården med en yngli liten flicka,Hn sprang efetr de stora trollrt och flickan tills han stannade och såg att trollet och flickan var borta.
Plötsligt ropade hans gamle far "Mten är klar min lilla gosse kom in och ät nu" Nini berättade allt om trollet och flickan men hans pappa sa"Det är bara struntprat"
När det sen var natt så tänkte pojken på den bortförda  flickan men  tänk om hon inte bara var en vanlig flicka utan en prinsessa.
Han tänskte om att han skulle resa ut och rädda flickan eller om det nu var en prinsessa eller vem det nu va.
Han satte genast igång med att sätta på sig sina kläder och årdrna en liten matsäck och saker han behövde.
Han gick ut och sprang genast ut i skogen när han stannade och såg en häxa hennes hår var som guld hon satt fast i trädet hon sa hjälp mig genast loss annrs så förvandlar jag dig till en groda.Nini svarade jag ska genast hjälpa dig,han klippte bort barren från häxans guldhår nu har du hjälpt mig loss från trollet,nu ska jag hjälpa dig säg bara så här.
(HÄXA HÄXA kom till mig jag hjälpte dig nu får du hjälpa mig) Nini gam sig genast iväg när han fick syn å en varg vargen var så hungrig,Ge mig mat annars så äter jag upp dig sommat sa vargen......Nini gav all sin matsäck till den vrålhungriga vargen... Tack svarde vargen om du behöver min hjälp säg bara ....snälla varg jag hjälpte dig nu får du hjälpa mig....senare gav sig Nini iväg.Nini gick förbi alla träden tills han mötte en läskig dal av sorsna träd när han fick syn på en stor läskig grotta.Grottan var av renaste guld som han nånsing hade sett.Men på grottan stod de en örn han var bundet vid ett rep han tog ut samma sax som han hade klippt av häxans hår..örnen sa ....säg bara det här...ÖRN ÄRN uppe i de blå kom till mig jag hjälpte dig nu får ud hjälpa mig...jaja svarade Nini och stack genast sin väg i den mörka stora klippan.
Han såg den bönfallande flickan hängde flickan hon tittade på Nini och sa trollet ville gifta sig med mig och jag vill det ej Nini svarade bara om du gifter dig med mig jaja det gör jag så gärna svarade flickan...
Han tog fram samma sax som han använde för örnen och häxan. sen så levde Nini så lyckligt såhär är häxan


Kommentarer
Postat av: Stephie

Ja villken bra blogg du har mikaela.

Kram Stephie Alexandras kompis

2008-11-21 @ 13:26:29
Postat av: mormor

Kära Miki!



Vilken fin saga har Du skrivit! Jag hoppas att det blir flera sagor!

Hoppas att Din bror hänger efter och skriver om fotboll som han är så duktig i!

Besos y abrazos mummi och Paula

2008-11-22 @ 00:13:11
URL: http://http:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0