Enhörningen från de blåa bärget=)

Du kanske har hört Nini det finns en annan saga om Nini,fast det finns en annan text om Nini men nu ska vi få höra på den här sagan!=) Den heter Enhörningen från de blå bärget.Detta handlar om en liten enhörning som heter Ödi.Låt oss nu få höra sagan.


Ödi var ute och beta med de andra enhörningarna på de blå bergen.Det som var kånstigt med enhörningar på blå berg var att dem åt snö,så Ödi va o betade snö plötsligt sa Ödi till sin pappa varför har vingar och inte som alla andra hästar?
pappan-Därför dem är inte enhörningar.
Nästa dag sa Ödi att varför heter dom andra hästarna hästar och vi enh
örningar?
pappan svara-Därför dom har inga vingar och dom är inte vackra som vi.
Ödi svara-Tack pappa,men nästa dag så vaknade han hoss hästarna.Ödi sa-Vad är ni för kånstiga varelser som min pappa sa att det heter hästar?Hästarna svara-Ja vi är hästar en annan häsr sa-Vad är du för vacker sötnos?Ödi svara-Jag är ingen tjej jag är en kille!det är för att jag är enhörning.Ödi sa-kolla jag kan flyga det kan inte ni!=)
Ödi svimmade.


För en 1 timme sen


Jag tror han vaknar sa en av hästarna .Ödi sa-Vad hände?en annan liten häst som han med vingar sa-Du har nog stukat vingen.
men du är ju en enhörning ,fast jag var ju från de blå bärgen.Sen kom kungen av älvornaoch tog mig som älvprinsens häst.Älv prinsen ville inte ha mig så dom lämna mig här bland dom andra hästarna dom trodde jag var en häst.JAG sa-ser ni inte att jag har vingar mycket fnare en hästar.Men vad heter du sa Ödi?som  ni har märkt är jag en flicka och jag heter Ini=)plötsligt blev Ödi lite kär i Ini.Plötsligt sa hon kom så flyger vi-Ödi svara-men hur då?Med den flygande vagnen såklart den har inga hästar.Ödi lade sig bredvid Ini och plötsligt börja vagnen flyga till bergen i det blå.Och senare blev det ett stort bröllop med Ödi och Nini och det levde lyckliga i alla sina dgar...........SLUT.<3333 här kan ni se Ödi och Nini<333
hoppas ni gilla min saga komentera gärna!kram mikaela


Kommentarer
Postat av: mummi igen!

Vad kul det är med bloggen, synd bara att min dator fungerar inte så bra som Ullas som jag lånar nu!

Fortsätt Miki att skriva sagor, när du blir stor kan du bli en sagoförfattare! Ska Filip också ha en blogg? Besos till Din bror,Ale, Dig och DIn mamma!

KRAM mummi

2008-11-22 @ 19:16:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0