Den förtrållade sminkväskan....

En gång i landet för länge sedan föddes det en prinsessa ,prinsessan fick hettte Ina,Ina växte ch växte och fick en gåva av sin mor så blir du vackrare och vackrare för varje dag.Ina öppnade paketet det var en sminkväska hennes mor sa öppna den då.
Ina öppnade försiktigt locket och såg en läppglans utan någon gliter sen ett enda paket ögonskuggA osv.
Hon sminkade sig lite men plötsligt tog allt smink slut när hon kollade sig i spegeln så var hon mycket vakare en förut.Hon sa mamma jag vill ha guldhår-Mamman svara ja det kan jag fixa.Hon sa till de 3 dvärjarna från dom blå bergen att göra guldflätor som kunde fårmas ´till tofs och fläta och utsläppt flickan sa ja till de ,dom klippte av  hennes hår och satte de nya guldhåret på det växta snabbt o bra på hennes huvud.
Hon sa mamma jag vill ha guldklänning hon bad skräddarna att sy en klänning av de renaste guldet i staden.Fast det som var problemet var att skräddarna bodde i Paris fast det var en sak för kungens brevduva,han flygde snabbare en blixten.
Han lämnade brevet till skräddarna ,och de satte genast igång.
Plötsligt var prinsesan den vackraste i hela stan.
Fast det var något som saknades juste ett diademav renaste guld fast det kunde slottet ärbjuda och nu var hon den vackraste prinsessan i hela världen och hela rkedommen ochså,alla prinsar ville åt henne fast hon svarade nej till alla men plötsligt en prins från världen ingenstans sa vill du gifta dig med mig?han sa att han hade renaste guldkläderna och att han hade den finaste paradvagnen av guld prinsessan tackade ja.och dom levde lyckliga i alla sina dar.
hoppas ni gillade min saga imårrån så ska ni få höra något riktigt såönnande så kka in då..
kram mikaela<33

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0